Ahli Ziarah

Thursday, March 24, 2011

Luahan Seorang Mualaf Terhadap Melayu Muslim

MELAYU HINAKAN ISLAM ???

Kepada Melayu yg beragama islam , berakhlak mulia bacalah buat renungan,
buat Melayu yg beragama islam, berakhlak Kafir bacalah buat tamparan bagi
kamu.

Saya sudah memeluk agama islam selama setahun lebih, saya dari agama hindu.
Sebelum saya masuk islam, saya berada di kelantan saya bertugas sebagai
dispatch clerk, ke hulur dan ke hilir dengan motorbike saya menghantar
surat. Setiap hari saya bangun awal, tak payah pakai jam loceng untuk
kejutkan saya, Azan subuh sudah mencukupi, saya banyak joint budak2 islam
kat sana , tak kira melayu, cina atau india. Dier orang ni memang
menghormati saya sebagai seorang sahabat , tak pernah saya dipanggil
"india","keling", atau panggilan2 lain yg menyakiti hati saya. Bila saya pi
sembayang kat kuil pun deir orang tunggu saya kat luar kuil, tak pernah
pulak dier orang kutuk kuil atau dewa2. Dihati saya memang terpikir nak tau
sangat pasal islam, Saya pun tanya kat member2, dier orang explain kat saya
1 hari suntuk, dengan mendengar bukti yg kukuh, terasa di diri saya ini
hindu adalah agama yg banyak mempercayai cerita2 mitos dan banyak pula dewa2
nya, then only saya memeluk agama islam yg suci ini, memang , selepas saya
memeluk islam jiwa saya terasa aman, I have peace in my soul, sebelum itu
pulak, terasa kesempitan dalam diri saya. Dan saya semasa itu tercari2 benda
yg saya rasakan amat penting tapi saya pun tak tau apa benda itu.

Selepas saya memeluk islam member2 yg yg beragama islam dari pelbagai
bangsa, banyak mengajar saya , dari soal sembayang hingga ke mengaji.

Sekarang saya berada di KL dah 4 bulan saya berkerja disini, saya terrasa
tidak senang lansung, saya dihina sebagai "keling", " mamak". Ada yg tanya
macam mana rasanya khinzir, ade pula nya tanya boleh ker saya makan lembu,
ade pula tanya " u dah pergi sembayang kat kuil ker belum", saya banyak
bersabar, saya meminta pada Allah supaya ampunkan dosa2 mereka dan membuka
hati mereka untuk memahami yg Islam itu adalah agama universal dan bukan
melayu punya sahaja.

Kutukankan dan kritikan yg saya dengar membuatkan di sudut hati merasakan
"kalau macam ni lah islam , terrasa menyesal pulak masuk islam", kenapa ,
adakah disebabkan saya ini berkulit hitam, negro yg kulit hitam legam yg
beragama islam pun tak macam ni, kenapa dihina macam ni, baru2 ni ahad lepas
saya lalu ker Yaohan The Mall, kat area jambatan yg bersama LRT, banya budak
melayu lepas kat sana, banyak melayu pakai seksi sampai nampak bahagian
atas-(paham2 jerlah), bila azan magrib tak reti nak pi sembayang, budak2
pompuan melayu islam hisab rokok, bergaul bebas tidak ditanya kenapa berbuat
begini, saya yg masuk islam dihina degan kata2 yg menguris hati saya, mana
saya pergi orang/bangsa lain homati saya sebagai kawan tapi bangsa melayu -
yg beragama islam kutuk saya , bangsa lain yg beragama islam tak pulak,
adakah ini ujian saya, ?, kenapa mulut mereka cabul dan celupar sangat,
kalau org tidak dikenali panggil saya "mamak/keling" saya tak endah sangat,
tapi member ofis saya sendiri panggil saya "mamak/keling", memang saya rasa
terhina betul, sebelum saya masuk islam, tak pernah pulak cina , india,
melayu panggil saya india / keling/ mamak, bila masuk islam kat kelantan
saya dianggap sebagai saudara sendiri, tapi di KL terlalu fenatik betullah,
Bagi saya orang yg menghina islam adalah orang2 kafir.. Kafirkah mereka yg
panggil saya 'keling', ?, dan masa saya memeluk agama islam yg suci ini,
masa isi borang dier tulis memeluk islam bukannya memeluk melayu.
Coolmegacats, saya ade membaca artikel yg u hantar sebelum ini, saya
sekarang bangga, saya bukan Melayu Islam tapi saya adalah India Islam,
Kepada Melayu semua betulkanllah bangasa sendiri sebelum betulkan bangsa
lain yg beragama islam, Alhamdullillah saya bukan Melayu, perangai yg teruk.
Maafkan saya bukan semua melayu tapi boleh katakan 90% yg saya jumpa
perangai macam setan. Ini bagaikan bak kata pepatah - kerana nila setitik
rosak susu sebelangga. Wasalam
Nama Islam Perlu dijaga..

No comments:

Post a Comment